Retur produse achiziționate la distanță

1. Conditii retur produse achiziționate la distanță

Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice comerciantul că renunța la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestarilor de servicii, de la încheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de la denunțarea contractului. Se recomandă utlizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.

În conformitate cu dispozițiile OUG nr. 34/2014, în cazul consumatorilor, contravaloarea comenzii va fi rambursată în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care suntem informați cu privire la decizia de retragere din contract. Rambursarea se va efectua utilizând aceleași modalități de plată ca și cele folosite pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a convenit în mod expres asupra unei alte modalități de plată; în orice caz, nu vor fi percepute comisioane în urma acestei rambursări. Ne rezervăm dreptul de a amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la primirea unei dovezi conform căreia produsele au fost expediate către noi, luându-se în considerare data cea mai apropiată. Costurile directe ale returnării produselor vor fi suportate de consumator. Produsele pot fi returnate prin orice modalitate de transport care asigură livrarea în termenul de 14 zile calendaristice de la data comunicării deciziei de retragere.

Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii.

Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.

Art. 12 menționează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.

Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit că orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să-o facă într-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.

2. Retur produse achiziționate la distanță

Pentru returnarea produselor achiziționate online, te rugăm să completezi formularul de mai jos sau să ne trimiți un email cu subiectul ‘Returnare produs’ la adresa de email contact@rotakt.ro.

SC ROTAKT SRL

Tel: +4 0350 226 000
Email: contact@rotakt.ro
Sediu social: Strada Depozitelor 28, Râmnicu Vâlcea, 240426, România

RO 6334441, J38/1105/1994
Capital social: 1,000,000 Lei

Cont Bancar: RO69RZBR0000060003372035
Raiffeisen Bank

Formular de Retur

Pentru produse achiziționate la distanță